Temadag for Veterinær Receptionister

Denne temadag giver dig ny, specialiseret viden om to af de mest almindelige problemstillinger i smådyrspraksis: ernæring og hudproblemer.  
Endagskursus d. 18. november 2025.

VetFamily, Royal Canin og Nextmune inviterer til en inspirerende temadag for dig, der har deltaget på forløbet Veterinær Receptionist.

Som receptionist er du ofte den første, der møder klienten – i telefonen eller i venteværelset – og du spiller en vigtig rolle i at spotte de første tegn på udfordringer og hjælpe både dyreejer og resten af teamet godt på vej.

Denne temadag giver dig ny, specialiseret viden om to af de mest almindelige problemstillinger i smådyrspraksis: ernæring og hudproblemer. Dagen er udviklet på baggrund af jeres efterspørgsel efter mere faglig fordybelse, og du får både ny viden og konkrete redskaber, som du kan tage direkte med hjem i klinikken.


Ernæring – ved Royal Canin

Flere af jer efterspurgte mere viden om ernæring efter receptionist-forløbet. Derfor går vi denne gang et spadestik dybere og ser nærmere på:

  • Overvægt – et stigende problem hos kæledyr

  • Ernæring fra hvalp/killings livsstart til seniordagene

  • Det sårbare mave-/tarmsystem og de mange muligheder for rigtig ernæring, inkl. hydrolyseret foder

Undervisningen kombinerer foredrag med aktiverende læring, så du bliver endnu bedre rustet til at guide og servicere klienterne i klinikken.


Hudproblemer – ved Nextmune

Omkring 20% af alle kæledyr lider af allergi. Med den rette viden kan du som receptionist spille en nøglerolle i at understøtte både klient og klinikteam, allerede fra den første kontakt.

Dyrlæge Maria Enghoff Petersen fra Nextmune giver dig indblik i:

  • De typiske symptomer på hud- og allergiproblemer hos hund og kat

  • Hvordan du bedst kan støtte dyreejeren i telefon og venteværelse

  • Din rolle i at aflaste dyrlægerne og skabe tryghed for både ejer og patient


Dit udbytte

  • Du får faglig fordybelse i to centrale områder i smådyrspraksis

  • Du styrker din rolle som receptionist og bliver bedre til at spotte behov

  • Klinikken får en receptionist, der kan bidrage til at skabe endnu bedre kundeoplevelser og aflaste dyrlægerne

team

Hvem?

Kurset henvender sig dig der har deltaget på vores Veterinær Receptionist forløb.

Hvornår?

18. november 2025

Hvor?

Sinatur Haraldskær Hotel og Konference
Skibetvej 140A
7100 Vejle

Pris

Pris 1.895 kr. for VetFamily medlemmer

Pris for ikke-medlemmer: 2.095 kr.

Prisen inkluderer forplejning.

  • Afmelder man sig et kursus man har tilmeldt sig inden for 60 dage før kursusstart, faktureres man 50% af kursusvederlaget.
  • Ved afmeldelse 30 dage for kursusstart faktureres hele kursusvederlaget.

Mere information

Få mere information ved at kontakte Mario Riewertsmario.riewerts@vetfamily.dk eller telefon 20858058.

Prisikon

Denne hjemmeside bruger cookies

Cookies består af små tekstfiler. Tekstfilerne indeholder data, der er gemt på din computer. For at kunne placere nogle former for cookies har vi brug for dit samtykke. Vi hos We at VetFamily Denmark, CVR 26416418 bruger disse typer cookies. To read more about which cookies we use and storage duration, Klik her for at læse vores cookiepolitik

Administrere dine cookie-indstillinger

Nødvendige cookies

Nødvendige cookies er cookies, der placeres, for at grundlæggende funktioner på hjemmesiden fungerer. Grundlæggende funktioner er for eksempel cookies, der er nødvendige for, at du kan bruge menuer og navigere på hjemmesiden.

Statistiske cookies

For at vide, hvordan du interagerer med hjemmesiden, placerer vi cookies for at indsamle statistik.   Disse cookies anonymiserer personlige data.