VetPro senior kattefoder

Kattemad til ældre katte
  • Fra 8 år.

VetPro Senior kattefoder kan købes i enten 2 kg poser eller 8 kg (består af 4 poser a 2 kg)Læs en fodringsvejledning og brochure om VetPro seniorfoder til katte.

VetPro Senior kat er et fuldfoder til senior katte uanset race. VetPro Senior kat er et komplet fuldfoder til ældre katte og indeholder alle de næringsstoffer, katten har behov for. Foderet nedsætter bl.a. risikoen for dannelse af urinvejssten og er justeret sådan, at belastning på nyrer og lever er minimal. VetPro Senior tilfører katten alle nødvendige næringsstoffer. De valgte protein-, fedt og kulhydratkilder sikrer en høj fordøjelighed samt gode smagsegenskaber.

VetPro Senior kat er tilsat polyumættede fedtsyrer, omega-3 og 6, som blandt andet understøtter hud og pels. Foderet justerer pH i urinen til et niveau, som nedsætter risikoen for dannelse af urinvejskrystaller. Derudover er foderet rigt på naturlige bruskbevarende stoffer, hvilket styrker leddene hos den ældre kat.

VetPro Senior kat indeholder ingen kunstige farvestoffer eller konserveringsmidler.

Den tilsatte mængde hydrolysat af brusk og skaldyr sammen med de polyumættede fedtsyrer, omega-3 og 6 styrker leddene.

Foderet er udviklet af VetFamily's egne dyrlæger. Vi ved, hvordan din kats kost skal sammensættes for at give de bedste betingelser for et langt og godt katteliv. Ældre katte har en øget risiko for at få problemer med nyrer og hjerte. Dette kan forebygges ved at sænke indholdet af både natrium og fosfor. Et reduceret proteinindhold er ligeledes med til at mindske belastningen af nyrerne.

Ris, byg, majs, kyllingemel, kyllingefedt, oksetalg, sildemel, roefibre, globinpulver, lakseolie, æggepulver, lecithin, mineraler, hydrolysat af krebsdyr, hydrolysat af brusk, sporelementer, vitaminer.